Odpowiedzialność biznesu
Grupa CenterMed świadczy szerokie spektrum usług medycznych. Priorytetem Zarządu oraz wszystkich pracowników jest świadczenie usług medycznych na stałym, wysokim poziomie. CenterMed chce być postrzegany jako przychodnia numer 1 pod względem fair play i dlatego dokłada wszelkich starań, aby w swojej działalności stosować najwyższe standardy etyczne i rzetelności. Systematyczne budowanie zaufania Klientów, pracowników, partnerów i społeczności jest sprawą priorytetową.
Cele społecznej odpowiedzialności biznesu
- Budowanie społeczeństwa obywatelskiego w pełni odpowiedzialnego za zdrowie swoje i zdrowie swoich bliskich
- Promocja zdrowego stylu życia wśród obecnych i potencjalnych pacjentów (przekształcanie zachowań zdrowotnych)
- Szerzenie wiedzy na temat profilaktyki chorób cywilizacyjnych, a także zachęcanie społeczeństwa do systematycznego wykonywania badań profilaktycznych (mammografia, cytologia, kolonoskopia, poziom cukru we krwi, poziom ciśnienia tętniczego)
- Wzmacnianie potencjału zdrowotnego i budowanie dobrostanu osób pracujących
- Umacnianie i rozwój zdrowia młodzieży (w szczególności studentów)
- Propagowanie aktywności fizycznej oraz wartości wychowawczych sportu
Kodeks Etyki
Zgodność z prawem i transparentność, rzetelność i uczciwość w działalności biznesowej są dla Grupy CenterMed najwyższym priorytetem. Kodeks Postępowania zawiera trzynaście fundamentalnych wytycznych, do których pracownicy CenterMed mogą się odnieść w swojej codziennej pracy. Obszary objęte Kodeksem Postępowania:
Kodeks Postępowania jest wiążący dla wszystkich pracowników CenterMed. Członkowie kadry zarządzającej są odpowiedzialni za wdrażanie go w firmie oraz dbają, by był przestrzegany przez wszystkich pracowników we wszystkich obszarach działalności.
Zgodność z prawem i transparentność, rzetelność i uczciwość w działalności biznesowej są dla Grupy CenterMed najwyższym priorytetem. Kodeks Postępowania zawiera trzynaście fundamentalnych wytycznych, do których pracownicy CenterMed mogą się odnieść w swojej codziennej pracy. Obszary objęte Kodeksem Postępowania:
- Uczciwa konkurencja
- Zapobieganie korupcji i udzielaniu nieuzasadnionych korzyści
- Ochrona danych
- Odpowiedzialność za bezpieczeństwo i ochronę środowiska
- Odpowiedzialność społeczna
- Zakaz dyskryminacji
- Prawo poufności
- Ochrona własności, mienia firmy i tajemnic biznesowych
- Ochrona własności intelektualnej
- Unikanie konfliktów interesów – działalność prywatna
- Uczciwa, kompletna i zgodna z prawem księgowość
- Oszczędne korzystanie z zasobów firmy
- Wysoka kultura i kompetentność przedstawicieli firmy
Kodeks Postępowania jest wiążący dla wszystkich pracowników CenterMed. Członkowie kadry zarządzającej są odpowiedzialni za wdrażanie go w firmie oraz dbają, by był przestrzegany przez wszystkich pracowników we wszystkich obszarach działalności.
Grupę interesariuszy tworzą:
Nadzór sprawowany przez Zarząd, a w szczególności rola Prezesa, który koordynuje wdrażanie zasad, nadają społecznie odpowiedzialnym działaniom Grupy CenterMed odpowiednią wagę, a zaangażowanie pracowników gwarantuje ich powodzenie. W CenterMed został powołany zespół, zajmujący się społeczną odpowiedzialnością biznesu.
- ok. 2 mln klientów indywidualnych, ok. 4323 MSP oraz ponad 100 dużej wielkości przedsiębiorstw
- 21 placówek medycznych i 1 szpital, w których pracuje blisko 800 pracowników
- Narodowy Fundusz Zdrowia, pełniący funkcję płatnika składek powszechnego systemu ubezpieczenia zdrowotnego
- firmy medyczne i instytucje ubezpieczeniowe, prowadzące systemy abonamentowej opieki medycznej
- regulatorzy oraz instytucje rynku biznesowego
- jednostki przetwarzania informacji: Główny Urząd Statystyczny (GUS)
- ponad 450 podwykonawców
- ponad 200 tyś osób rocznie korzysta z naszych usług
- jednostki samorządowe: urzędy wojewódzkie, urzędy miast i powiatów, realizujące programy profilaktyczne, społeczności lokalne, stowarzyszenia, zrzeszające chorych na choroby przewlekłe, szkoły, uczelnie, przedszkola, hospicja, domy opieki, szpitale i przychodnie publiczne
- tysiące osób biorących udział w organizowanych przez CenterMed akcjach profilaktycznych i edukacyjnych w całym kraju
Nadzór sprawowany przez Zarząd, a w szczególności rola Prezesa, który koordynuje wdrażanie zasad, nadają społecznie odpowiedzialnym działaniom Grupy CenterMed odpowiednią wagę, a zaangażowanie pracowników gwarantuje ich powodzenie. W CenterMed został powołany zespół, zajmujący się społeczną odpowiedzialnością biznesu.
W minionych latach mieliśmy przyjemność być mecenasem, partnerem m.in.:
- Wyścigu kolarskiego Tour de Pologne w 2010 i 2011 r.
- Siatkarzy Plus Liga ASZ Politechniki Warszawskiej w sezonach 2011/2012 i 2012/2014
- Karpackiego Wyścigu Kurierów 2010, 2011
- Drużyny w ekstraklasie żużlowej Unii Tarnów w sezonach 2013-2017
- Drużyny siatkarskiej Grupa Azoty PWSZ Tarnów w sezonach 2013-2017
- Piłkarzy KS Okocimski Brzesko w 2013 i 2014 r.
- Tarnowskiej Akademii Młodych prowadzonej przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Tarnowie,
- Tarnowskiej Ligi Debatanckiej organizowanej w szkołach ponadgimnazjalnych miasta Tarnowa,
- Zespołu futbolu amerykańskiego Kozły Poznań
- Pucharu Tarnowa MTB zawody rowerów górskich w latach 2010-2016,
- KS Stomil - sekcji kajakarskiej i kolarskiej w Poznaniu.
- Imprez sportowych o charakterze masowym organizowanych przez Stowarzyszenie Sokół Tarnów w tym m.in. Biegu Sokołów
- Światowych Dni Młodzieży w diecezji tarnowskiej
- Zespołu Dafi Społem Kielce - grającego w siatkarskiej ekstraklasie mężczyzn w 2018
- Stowarzyszenia Świętokrzyska Siatkówka w 2018
W roku 2019 r. jesteśmy mecenasem, partnerem m.in.:
- Zespołu Buskowianka Kielce - grającego w siatkarskiej pierwszej lidze mężczyzn
- Kieleckiej Ligi Futsalu Firm
- Drużyny Grupa Azoty PWSZ Tarnów, grającej w I lidze siatkarskiej kobiet
- Zespołu Unii Tarnów ŻSSA - startującego w ekstraklasie ligi żużlowej
- Zespołu DAP Kielce – kieleckiej akademii piłkarskiej
- Zespołu AZS Politechniki Świętokrzyskiej Kielce i AZS Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
- ERC SPACE AND ROBOTIC EVENTS w Kielcach
- Kongresu 590 w Jasionce