Inaczej o zdrowiu

Data utworzenia: 2016-12-01

Inaczej o zdrowiu

Zabawne filmiki nakręcone w konwencji monitoringu, akcja z umieszczaniem przez internautów zdjęć… kubków, sondy i quizy o zdrowiu - CenterMed ruszył z kampanią społeczną „Nie przynoś tego do pracy”.

Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy. Zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem - koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka są bezbronni. 
Problem jest powszechnie akceptowalny. Fakty są jednak takie, że pracownik chory to pracownik mniej wydajny, co więcej, naraża na zarażenie inne osoby, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W  ostatecznym bilansie pracodawca traci więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników

Kampania została wymyślona i zrealizowana przez samych pracowników, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach. Przekaz jest jasny: choroby nie wolno przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu. Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta czy inne stricte domowe czynności, przedstawione w kolejnych filmach są odbierane bez większego zainteresowania lub współpracownicy angażują się w te działania, wyrażając tym samym aprobatę. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy, bo każdy przychodzi. Przychodzimy, bo musimy. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga. 
Pierwszy film "Nie przynoś tego do pracy" w ciągu niespełna 7 godzin miał ponad 6 tysięcy wyświetleń na FB CenterMed. 

Elementem akcji jest także… kubek.  Posiadacze kont na Facebooku, który zachorowali i kurują się w domu mogą w prosty sposób pokazać, że zachęcają innych, by także nie zarażali swoich współpracowników. Wystarczy, że na czas choroby zmienią zdjęcie profilowe na fotografię swojego ulubionego kubka, z którego piją rozgrzewającą herbatę lub opublikują takie zdjęcie z hasztagiem #chorujewdomu 
Akcja będzie wsparta quizami i sondami o zdrowiu prowadzonymi w Internecie.

Zapraszamy do udziału w szybkiej sondzie...