Teleopieka ratuje życie

Kategoria: Zdrowie | Data utworzenia: 2021-03-05

Teleopieka ratuje życie

Pani Maria to starsza kobieta, która na co dzień porusza się na wózku. Dzieci odwiedzają ją niemal codziennie, jednak w czasie gdy przebywają w pracy, nie mogą zapewnić matce odpowiedniej opieki. Regularne telefony nie wystarczają, bo wypadek może się zdarzyć w każdym momencie i nikt z bliskich nie jest w stanie zareagować wystarczająco szybko. Właśnie taka historia przytrafiła się Pani Marii, która na szczęście miała szansę na samodzielne i szybkie wezwanie pomocy. 

Czas na wagę życia

Wtorek, tuż przed południem. Pani Maria, która na co dzień porusza się na wózku inwalidzkim postanowiła zaparzyć herbatę przed ulubionym programem w telewizji. W trakcie, gdy wychyliła się do szafki by sięgnąć po kubek, straciła równowagę i uderzyła z dużym impetem głową o twarde kafle w kuchni. W wyniku upadku i uderzenia straciła na chwilę przytomność.

- Gdy się ocknęłam, to miałam problemy z widzeniem oraz czułam mdłości. Nie byłam w stanie zebrać myśli, ani wejść na wózek, który w trakcie wypadku odsunął się ode mnie - relacjonuje seniorka. Przypomniała sobie, że ma na ręce opaskę, którą dostała od córki. - Mamo, jakby się coś działo poważnego, to po prostu naciśnij ten przycisk - instruowała ją niemal codziennie. 

Pani Maria zrobiła tak, jak radziła córka. Dzięki prostej w użyciu opasce z przyciskiem życia połączyła się z opiekunem automatycznie. Dyspozytor wezwał zespół ratownictwa medydcznego, a seniorka została zabrana do szpitala.  - Właśnie taki jest główny cel teleopieki, czyli pomoc w sytuacjach nagłych, która realizowana jest zawsze w przypadku otrzymania przez nas powiadomienia. - przekonuje Paweł Popek,  product manager programu teeleopieki w CenterMed.
 
Opaska bezpieczeństwa

Każdy taki przypadek utwierdza w przekonaniu o słuszności tego rozwiązania. Opiekunowie, którzy na co dzień odbierają telefony od seniorów oraz reagują na wezwanie nagłej pomocy, mają najlepszy obraz nie tylko nieprzewidywalności danych sytuacji, ale również ich częstotliwości. Joanna, która od dwóch lat  pracuje jako opiekun przyznaje, że to bardzo odpowiedzialna praca.

- Praca opiekuna jest satysfakcjonująca, ale przy tym bardzo odpowiedzialna. Dla przykładu, na początku 2020 na połączenie alarmowe zadzwoniła do nas Pani, która podczas wywiadu przeprowadzonego przed uruchomieniem usługi poinformowała nas, że zdarza się jej szczękościsk. Nasz operator nie był w stanie zrozumieć wzywającej pomoc. Wobec powyższego został wezwany zespół ratownictwa medycznego, który zabrał Panią do szpitala.  Jak się później okazało, podopieczna nie była w stanie wyraźnie mówić, dlatego skorzystała z połączenia alarmowego. W tej sytuacji zapis w karcie podopiecznego o problemach zdrowotnych, pozwolił rozpoznać agentowi telecentrum, że jęczenie może być objawem szczękościsku. W połowie 2020 udzieliliśmy z kolei pomocy podopiecznemu, który w wyniku przedawkowania leków, miał duszności, upadł i uderzył się w głowę. Jedyne co był w stanie zrobić, to nacisnąć przycisk alarmowy na opasce do teleopieki.

Teleopieka - jak to działa?

Senior bądź ktoś bliski dokonuje zakupu usługi abonamentowej, w ramach której otrzymuje specjalny telefon oraz opaskę. Służą one do wzywania pomocy w nagłych przypadkach jak również w uzyskaniu wsparcia w codziennych potrzebach z zakresu opieki medycznej. Opiekunowie pomagają w rejestracji do lekarza, w zamawianiu recept na leki stale, ale co najważniejsze - wzywają pomoc, która ratuje życie.

Opieka medyczna

W ramach usługi teleopieki senior ma również zapewniany dostęp do wszystkich lekarzy CenterMed oraz MedycynaPolska.pl Konsultant  pomaga podopiecznym w rejestracji na usługi zarówno w ramach NFZ, jak również odpłatne prywatne wizyty. Ponadto, w ramach rozwijanego indywidualnego programu opieki „Program Zdrowia” pacjent może liczyć na rabaty na usługi medyczne oraz pakiety diagnostyczne.

Teleopieka realizowana jest przy współpracy sieci podmiotów medycznych Centermed z oddziałami w całej Polsce, portalu MedycynaPolska.pl oraz medycznego contact center. Nasze doświadczenie i szeroki zakres opieki medycznej pozwalają nam zaoferować najbardziej kompleksową ofertę całodobowej opieki dla osób starszych i samotnych w Polsce.

Całodobowa pomoc teleasystenta zdrowia już od 49 zł /mc.

Zamów przez Internet lub w wybranej placówce CenterMed. SPRAWDŹ!